Godzina 6:00, dzwoni budzik, włączasz drzemkę na kolejne 5 minut i tak przez następne pół godziny.

Jednak tak to nie musi codziennie wyglądać. Bo zobacz, są ludzie, którzy wstają o 4 czy 5 rano używając tylko jednego budzika, chodzą rano na siłownię bądź ćwiczą w domu, a w pracy są oazami produktywności. Zatem co robić, jak zacząć dzień aby być przez cały dzień produktywnym i pełnym energii? Kilka kroków, sposobów na to poniżej:





⏰ Nie włączaj drzemki

To właśnie najgorszy nawyk, których nauczyły nas telefony. Magiczny przycisk „Drzemka”, który przeciąga nasze wstawanie o słynne „jeszcze 5 minut”. Nie używaj go. Gdy zadzwoni budzik przeciągnij się, rozciągnij się w łóżku i nie wyłączaj alarmu do czasu aż nie postawisz nóg na ziemi i nie wstaniesz z łóżka. Dobrym rozwiązaniem może tu być klasyczny, stary budzik, który działa trochę lepiej pod tym kątem niż telefon.

? Nawadniaj się

Przed snem jakoś dużo pić nie musisz, ale rano wypij przynajmniej szklankę wody aby się nawodnić. Od razu poczujesz się lepiej.

? Nie sprawdzaj telefonu z rana

To jest akurat powiązane z powyższym, czyli drzemką. Dzwoni alarm to ’a sprawdzę jeszcze powiadomienia…i facebooka…i instagrama…”. Nie! Znajdziesz na to czas później. Teraz zajmij się tym co ważne, a telefon, powiadomienia zostaw na później. Jak ktoś do Ciebie napisał wieczorem lub w nocy to wstając o 6 rano ta osoba pewniej jeszcze śpi, więc nic się nie stanie jeśli odpiszesz jej pół godziny później.

?️ Skup się na dzisiejszym dniu

Rzuć okiem na kalendarz i sprawdź co dziś masz do zrobienia. Jakie zadania, jakie spotkania, co załatwić, gdzie pójść.

☀️ Trochę naturalnego światła

Wiem, zimą o to trudniej, bo o 6 rano jest jeszcze ciemno, ale możesz zacząć wyrabiać sobie nawyk odsuwania o tej porze zasłon czy rolet aby do pokoju wpadało trochę naturalnego światła, dzięki któremu lepiej się poczujesz. Jeśli masz balkon, wyjdź na balkon, możesz uchylić też okno żeby trochę przewietrzyć mieszkanie.

? Rozciąganie

Miałeś tak, że siedziałeś w biurze czy szedłeś do pracy i nagle coś strzelało Ci w kościach co często skutkowało bólem? To efekt nierozciągniętego ciała, które przez noc zwykle leży nieruchomo. Warto zatem wstać z łóżka, przeciągnąć się w prawo, lewo i nie chodzić obolałym cały dzień.

?️ Pościel łóżko

Niby prosta czynność, o której często zapominamy i pomijamy, a ma na nas spory wpływ. Okej, jeśli wstajesz spóźniony możesz o tym zapomnieć, ale zwinięcie pościeli i nakrycie jej kocem dużo czasu nie kosztuje. 😉

?️ Trening z rana

Nie musisz od razu iść na siłownię, wystarczy kilka prostych ćwiczeń. Kilka pompek, brzuszków, przysiadów powinno wystarczyć aby Cię przebudzić. 😉

✔️ Rzeczy, za które jesteś wdzięczny

Pomyśl sobie o trzech rzeczach, za które jesteś wdzięczny. Może to być coś z wczoraj, a może to być coś 'większego', jak mieszkanie, samochód, partner/partnerka.

? Posłuchaj muzyki

Muzyki, która nakręci Cię do działania. Jeśli nakręca Cię disco polo, spoko, jeśli metal, spoko, włóż słuchawki lub włącz muzykę na głośnikach nieco ciszej, co by sąsiadów nie obudzić i niech Cię pozytywnie nastraja do działania.


I co, takie straszne rzeczy? 😉 Nic czego nie jesteś w stanie zrobić, a w zasadzie nie zajmuje to wiele czasu. Oczywiście jest to kwestia wyrobienia w sobie nawyków aby to robić, ale kwestia czasu, wierzę, że dasz radę! Może nie od razu wszystkie nawyki, ale wybierz sobie 2-3 z powyższej listy i próbuj stosować, wdrożyć od jutrzejszego poranka. A później pochwal się efektami! 🙂

 


Jeśli ten wpis Ci się podobał, Polub fanpage BrainDesign
i dołącz do społeczności na Facebooku aby być na bieżąco
z nowymi wpisami oraz cotygodniowymi listami wydarzeń!

Wczytaj więcej

Zaciekawił Cię wpis? Masz jakieś uwagi? Napisz o tym!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Sprawdź także

Rusz Dupę! – Challenge motywacyjny

Masz się uczyć, ale wolisz gotować? Masz skończyć projekt, ale sprzątasz łazienkę? Brakuje…