7-produktywnych-sztuczek-4

Kolejne 7 sztuczek, które zwiększą Twoją produktywność (oczywiście jeśli je zastosujesz 😉 ).

Trochę czasu minęło od ostatniej Siódemki, ale dzięki temu było więcej czasu na przyswojenie sobie i przetestowanie poprzednich ponad 20 Sztuczek. 🙂 Jeśli nie widziałeś poprzednich wpisów z tej serii, lepiej czym prędzej je sprawdź!





No a jeśli już znasz poprzednie Sztuczki, najwyższa chyba pora na kolejną porcję!

 


1. Zautomatyzuj nudne zadania

Comiesięczne opłaty, przelewy, odpowiadanie na mało ważne maile… Są to czynności, które ciągle zabierają Twój czas, a możesz je spokojnie zautomatyzować. Opłaty i przelewy w banku? Ustaw comiesięczne automatyczne przelewy np. płatności za czynsz czy telefon. Jeśli nie zawsze są to równe kwoty, dolicz dodatkowe kilka złotych – np. jeśli płacisz za telefon co miesiąc 50zł i parę groszy, wysyłaj 51zł zaokrąglając zawsze do góry i najlepiej do pełnych kwot. Odpowiadanie na maile też możesz zautomatyzować, tym bardziej, że większość z nich jest nieistotna. Ustaw autoresponder z informacją, że jeśli jest to ważne to niech ktoś zadzwoni, a jeśli nie to odpowiesz jutro rano czy dziś wieczorem. Dzięki temu ograniczysz też sprawdzanie maili do 1 razu na dzień czy kilku w tygodniu!


2. Połącz podobne zadania

Jeśli zajmujesz się podobnymi sprawami, pogrupuj je. Jeśli dostajesz dziesiątki maili, zapewne większość zapytań się powtarza, tematy się powielają. Połącz je w grupy i idąc tropem poprzedniej sztuczki – automatyzacji – ustaw autoresponder z linkami do odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Obecnie możesz równie dobrze ustawić chatbota, który będzie podpowiadał tematy, które są najczęściej poruszane.
Jeśli zajmujesz się rzeczami, które de facto odnoszą się do jednego projektu, nie opisuj ich jako różne zadania np. w terminarzu, ale opisuj np. jako nazwa projektu.


3. Pozbądź się złych nawyków z listą Stop-Do

Tak samo jak dobrze jest mieć listę To-Do, na której masz wyszczególnione rzeczy, które masz do zrobienia, tak dobrze też jest mieć listę Stop-Do. Chodzi po prostu o to aby mieć pod ręką czy w zasięgu wzroku listę rzeczy, których masz nie robić, a jeśli już np. zacząłeś grać w grę, a masz to na liście Stop-Do to gdy spojrzysz na listę, łatwiej będzie Ci wrócić do pracy.


4. Zrezygnuj z multitaskingu

Multitasking, czyli wielozadaniowość, to zmora dzisiejszych czasów. Pracodawcy chcąc ograniczyć koszty szukają specjalistów od wszystkiego, przez co jedna osoba nieraz musi zajmować się 5 projektami. Najłatwiej to zauważyć w branży IT, gdzie np. tematyką UX zajmuje się 1 osoba bądź mała grupka, a w praktyce specjalizacji od UX jest znacznie więcej. W przypadku programistów jest nie inaczej – kiedyś grafik, web designer, front-end, back-end, bazodanowiec… Obecnie lepiej znaleźć Full Stack Developera i niech robi aplikacje od początku do końca.


5. Posortuj zadania w kategoriach „muszę”, „powinienem”, „chcę”

Możesz do tego wykorzystać aplikację Trello czy Asana i tamtejsze tablice, możesz to zrobić na karteczkach samoprzylepnych. Równie dobrze możesz też to zrobić w zeszycie czy kieszonkowym notesie. I przykładowo Musisz stworzyć nową ofertę sprzedażową, Powinieneś zająć się retuszem zdjęć z wesela, a Chcesz grać w grę. 😉 Taka prosta priorytetyzacja zadań.


6. Zapisz 3 najważniejsze zadania na karteczkach samoprzylepnych

I miej je zawsze w zasięgu wzroku. Niezależnie czy siedzisz przy komputerze, czytasz książkę na kanapie – te zadania to rzeczy, na których powinieneś się najbardziej skupić, więc jak tylko je dojrzysz, będą dla Ciebie przypominajką, że zamiast robić to co robisz, powinieneś zająć się… tym co na karteczce. 😉


7. Zajmij się pierwszym, najważniejszym zadaniem

Masz 3 karteczki? Skup się na tym zadaniu z tych trzech, które jest dla Ciebie najważniejsze w danym momencie. Możesz mieć za zadanie napisać wpis na blogu, przygotować ofertę sprzedażową czy wysłać jakiegoś maila. Określ co jest najważniejsze z Twojej perspektywy w danym momencie i zajmij się tym!


I jak, przypadły Ci do gustu powyższe sztuczki? Część z nich pozwoli Ci zaoszczędzić czas, część ustalić priorytety. Niemniej jednak są one ważne aby zwiększyć swoją produktywność. 🙂

Masz jakieś uwagi? Swoje sztuczki? Podziel się nimi w komentarzu pod wpisem, a postaram się na nie odpowiedzieć! 🙂

 


Jeśli ten wpis Ci się podobał, Polub fanpage BrainDesign
i dołącz do społeczności na Facebooku aby być na bieżąco
z nowymi wpisami oraz cotygodniowymi listami wydarzeń!

Wczytaj więcej

Zaciekawił Cię wpis? Masz jakieś uwagi? Napisz o tym!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Sprawdź także

Rusz Dupę! – Challenge motywacyjny

Masz się uczyć, ale wolisz gotować? Masz skończyć projekt, ale sprzątasz łazienkę? Brakuje…