social-media-detox

Uważasz, że spędzasz na Facebooku, Instagramie, TikToku czy innych mediach społecznościowych, za dużo czasu? Co zatem powiesz na detox…

Nie od dziś, nie od wczoraj media społecznościowe pochłaniają znaczną część naszego życia. Każdego dnia spędzamy tam… zdecydowanie za dużo czasu. Przecież chcemy być na bieżąco. Chcemy wiedzieć gdzie znajomi, których nie lubimy, pojechali na wakacje. Chcemy wiedzieć co nowego do oferty wprowadziła marka, której mamy jeden produkt. Pytanie jednak – po co?

Jeśli jednak nie wierzysz, że spędzasz w social mediach dużo czasu, mam dla Ciebie propozycję. Zainstaluj sobie aplikację RescueTime, która jest dostępna zarówno na komputer jak i telefon. Pisałem o niej np. w artykule z narzędziami wspomagającymi produktywność [LINK]. Aplikacja ta działa w tle, więc nie będzie Ci przeszkadzać ciągłymi powiadomieniami etc. Niemalże jej nie zauważysz, a raz w tygodniu na maila dostaniesz podsumowanie tygodnia z ładnym wykresem, na którym będzie rozpisane ile czasu spędzasz na danej stronie czy w danej aplikacji. 😉

Kiedy już to sprawdzisz, zapraszam na mały detox.


Detox Plan

Może w tym wypadku nie będzie planu na każdy dzień, krok po kroku co masz zrobić. Jednak zaproponuję Ci kilka działań do przetestowania np. przez tydzień.

Jeśli nie wiesz ile czasu spędzasz w Social mediach, jak często tam zaglądasz na dwie minuty czy dwie godziny, przez pierwszy tydzień sugeruję Ci sprawdzenie tego korzystając z tego co powyżej, czyli RescueTime na komputerze, w przeglądarce i na telefonie.

W kolejnych tygodniach mam dla Ciebie kilka propozycji jak możesz zredukować swoje marnowanie czasu na fejsbuki. Dopasuj je do swoich możliwości:

  • Aplikacja ColdTurkey lub SelfControl / wtyczka StayFocused – Blokowanie stron
    Osobiście po części moja praca opiera się na social mediach, jednak te aplikacje są w stanie zredukować mój czas tam do absolutnego minimum. Aplikacje te blokują dostęp do stron i mogą odblokować daną stronę czy aplikację np. na godzinę dziennie – i do takiego ograniczenia Cię zachęcam. Mianowicie zablokowania wszystkich stron i aplikacji i odblokowanie na 1h dziennie. Osobiście mam ustawione 30 minut w poniedziałek, środę i piątek – wystarcza do ogarnięcia najważniejszych rzeczy.
  • Wtyczka Newsfeed Eradicator – Blokowanie treści
    Jeśli często zaglądasz na Facebooka i bezsensownie przewijasz feed, zainstaluj tą wtyczkę. Dzięki niej zamiast widzieć nieskończonej ilości treści, zobaczysz tylko jakiś losowy, inspirujący cytat.
  • Odinstaluj aplikacje z telefonu
    Obecnie częściej z social mediów korzystamy na telefonie, zatem na okres 30 dni, lub chociaż 7, usuń aplikacje Facebooka, Instagrama, YouTube’a itp itd z telefonu – uwolnij się.
  • Dodatkowe zajęcia
    Często gęsto po social media sięgamy kiedy nam się nudzi lub robimy sobie przerwę od pracy. Znajdź na to alternatywę. Robisz sobie przerwę od pracy? Weź gazetę lub książkę i poczytaj. Napij się wody czy kawy. Idziesz do toalety? Nie bierz telefonu tylko książkę.

Jeśli faktycznie masz ochotę odciąć się od mediów społecznościowych i zrobić sobie detox, powyższe porady powinny Ci w tym pomóc. A że w sobotę zaczyna się kolejny miesiąc – Maj, proponuję Ci przygotować się przez ten tydzień i zaplanować sobie miesiąc bez social mediów!

Powodzenia i udanego detoxu! 🙂

Wczytaj więcej

Zaciekawił Cię wpis? Masz jakieś uwagi? Napisz o tym!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Sprawdź także

1000zł w miesiąc! – Finansowy Challenge

Koniec stycznia to czas na wspomniane niedawno pierwsze wyzwanie. Na pierwszy ogień finans…