26 rzeczy webdevelopment

Jeśli zaczynasz swoją przygodę z tworzeniem stron internetowych, możesz czuć się przytłoczony tymi wszystkimi sprawami do rozwiązania i planowaniem przed rozpoczęciem. Poniższa lista, to 26 rzeczy, które powinieneś, powinnaś mieć gdzieś pod ręką zapisane, zanim przystąpisz do tworzenia strony www.


1. Domena

Wybierz nazwę, którą łatwo zapamiętać; wybieraj rozważnie i właściwie czy to gdy używasz domeny .com, .pl, .net czy jakiejś innej.

Czytaj więcej:
7 kroków jak dobrze dobrać domenę


2. Hosting

Wybierz ten najbardziej niezawodny i sprawdź jakiej pojemności potrzebujesz.

Czytaj więcej:
Jak wybrać hosting dla swojej strony www?


3. Tech

Masz do dyspozycji języki tj. HTML5, CSS3, PHP, jQuery, JavaScript itp.

Czytaj więcej:
HTML vs. CSS – Podstawowe różnice


 4. Cel

Jaki jest cel Twojej strony – biznesowa, firmowa, e-commerce?


5. Układ i kolorystyka

Kolorystyka wpływa na odczucia związane z Twoją stroną. Zawsze preferowany jest prosty, schludny styl. Nie zapomnij też o stopce!

Czytaj więcej:
Psychologia kolorów, czyli co oznaczają barwy


6. Sitemap

Jasna i przejrzysta Sitemap’a (mapa serwisu) oraz jej schemat.


7. Treści

Twoja strona ma dostarczać użytkownikowi poprawnych i edukacyjnych treści. Określ kilka słów kluczowych aby ‚podnieść’ stronę w wynikach wyszukiwania. Treści tj. inny język, zdjęcia czy filmy mają wpływ na to jak szybko lub jak wolno ładuje się strona.


8. Odbiorcy

Powinieneś wiedzieć kim są odbiorcy, czytelnicy Twojej strony, dzięki temu będziesz mieć możliwość stworzenia treści, dopasowanych do nich.


9. Reklamy

Nie umieszczaj za dużo reklam na swojej stronie. Jeśli nie są ważne, nie dodawaj ich wcale.


10. Wiadomości typu pop-up

Zrezygnuj z wiadomości pop-up. Jest to jeden z najbardziej irytujących form reklamy, przez długi czas ładowania a w dodatku czasami nie można ich zamknąć.


11. Atrakcyjny wygląd

Dobra strona powinna być prosta, ale profesjonalna.


12. Przyciski

Stwórz przyciski, które przyciągają wzrok oraz wzywające do działania (Call-to-action), tj. „Kup teraz” czy „Pobierz teraz”. Staraj się używać jaskrawych kolorów, tj. pomarańczowy czy żółty.


13. Tło

Możesz wybrać czyste, przejrzyste tło, kolorowe lub możesz rozważyć też tło jako wzorek.


14. Obrazki

Starannie dobieraj obrazki, aby stworzyć odbiorcom niezapomniane wrażenia, więc powinien być dobry i zapadający w pamięci.


15. Prosta nawigacja

Użytkownik powinien łatwo znaleźć to, czego szuka.

Czytaj więcej:
User eXperience – czyli UX od podstaw


16. Unikalność

Jest wiele dobrych stron w sieci, ale powinieneś swoją tak, aby wyróżniała się spośród innych w jakiś sposób.


17. Świeżość

Utrzymuj swoją stronę aktualną, aby użytkownicy na nią wracali.


18. Optymalizacja

Dobra strona powinna być przyjazna dla wyszukiwarek. To znaczy, powinna być łatwa do znalezienia w wyszukiwarkach.


19. Różne przeglądarki

Dobra strona powinna wyświetlać się prawidłowo w popularnych przeglądarkach, tj. Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari.


20. Rozdzielczość ekranu

Dawniej projekty stron tworzono na szerokość 980px. Jednak od czasu gdy responsywność stron nabiera popularności, strona może być projektowana do szerokości 1230px.


21. Media społecznościowe (Social Media)

Połącz media społecznościowe ze swoją stroną www, aby ułatwić dzielenie się treścią.

Czytaj więcej:
BrainDesign – Social Media


22. Typografia

Dopasuj typografię strony. Czytelny font jest jak najbardziej ważny. Nie chcesz przecież aby ludzie musieli robić ‚zeza’, aby odczytać tekst.

Czytaj więcej:
O co chodzi z tymi trzcionkami (infografika)


23. Rejestracja

Jeśli odwiedzający muszą się rejestrować, aby korzystać z Twojej strony, daj im jakieś profity, kiedy to zrobią.


24. Śledzenie i analizowanie

Dzięki temu możesz obserwować co się dzieje na Twojej stronie, a także wiesz jak ją zoptymalizować.


25. Zapewnienie bezpieczeństwa

Odwiedzający muszą czuć się bezpiecznie, jeśli zostawiają jakieś informacje o sobie na Twojej stronie. Szczególnie jeśli muszą podawać swoje dane kontaktowe czy numer karty kredytowej.


26. Stopka

Stopka może nie być najważniejszym elementem na stronie, ale dobrze zaprojektowaną stopką, możesz zaimponować odwiedzającym.


Źródło: Downgraf




Polub fanpage BrainDesign na Facebooku aby być na bieżąco z nowymi wpisami
oraz cotygodniowymi wydarzeniami!


To co robi teraz jest lepsze od tego co robił pół roku temu, ale co będzie robił za pół roku będzie jeszcze lepsze niż to, co robi teraz – w każdej dziedzinie, którą się zajmuje, ponieważ jak twierdzi, jak się nie rozwija to się zwija. Uważa, że na wszystkim jesteśmy w stanie zarabiać, cokolwiek przychodzi nam do głowy, cokolwiek lubimy robić, jesteśmy w stanie mieć z tego zysk.

Artysta, autor bloga, projektant, grafik komputerowy, barista. Na codzień mieszka we Wrocławiu, prowadzi bloga BrainDesign, robi to co lubi i ma z tego frajdę. Fan pozytywnego myślenia, standupu, rozwoju osobistego oraz dobrej kawy. W wolnych chwilach łapie chwile na zdjęciach, czyta ciekawe książki, bawi się w Social Mediach, a także przegląda YouTube’a podziwiając występy sztuki Flair czy inspirujące wystąpienia z TED/TEDx’owych konferencji.

Wczytaj więcej

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Sprawdź także

Gutenberg – Nowy edytor treści w CMS WordPress

Czy wynalazca druku z XV wieku – Gutenberg – może mieć coś wspólnego z najpopu…