osobista-efektywnosc

Czy zdarza Ci się, że za coś się zabierasz, ale nie widzisz efektów przez co rezygnujesz?

W dzisiejszym wpisie chcę Ci przedstawić, można powiedzieć podstawy, ale podstawy są najważniejsze. Publikowałem na blogu różne strategie, metodologie zwiększania efektywności, produktywności, które miałem okazję przetestować i uważam to za dobre rozwiązanie – jeśli jedna technika, strategia na Ciebie nie zadziała, może zadziałać inna. Dlatego też dziś kolejna taka kilkukrokowa strategia o tym jak zwiększyć swoją efektywność stosując się do zaledwie 6 zaleceń.

Nie przedłużając:


1. Priorytetyzacja zadań

Korzystasz z jakiś notatników, aplikacji do zapisywania zadań, pomysłów? Jeśli nie to zacznij, bo bez tego ani rusz.
Mając zapisane zadania, listy projektowe zastanów się co jest dla Ciebie najważniejsze i określ tym zadaniom priorytety. Ustal co jest do zrobienia na już, a co na za tydzień, na czym zależy Ci bardziej, a na czym mniej.


2. Planuj!

Masz już listę priorytetów? Zatem możesz zacząć je planować. Możesz kupić terminarz i wypisywać zadania jedno pod drugim, ale że jest połowa roku, możesz to robić w zwykłym zeszycie. Warunek jest jeden – planuj! Na czym polega planowanie? Na wypisywaniu tego co masz do zrobienia przez cały dzień. Najlepiej robić to wieczorem przed pójściem spać, choć osobiście polecam raz w tygodniu zaplanować cały tydzień, a dzień przed wprowadzić ewentualne poprawki. U wielu osób dobrze działają listy to-do, w których po zrobieniu jakiegoś zadania, odhaczają je lub wykreślają.


3. Zacznij z rana

Zastanówmy się – więcej jesteś w stanie zrobić wstając o 7 rano czy o 11? No właśnie…
Dlatego wstawaj wcześnie, planuj dzień od jak najwcześniejszych godzin. Nie każę Ci tutaj wstawać o 4 czy 5 rano, ale myślę, że 7 rano jest taką optymalną porą aby zacząć dzień z impetem i zrobić znacznie więcej niż zaplanowaliśmy. 😉


4. Najgorsze jako pierwsze

Masz na swojej liście zadań rzeczy, które Cię odstraszają, które na samą myśl Cię zniechęcają i powodują, że już Ci się nie chce? Zacznij od nich! Zrób to co masz najgorsze do zrobienia, dzięki czemu nabierzesz energii do działania, bo pojawi się świadomość, że najgorsze za nami i już tylko z górki!


5. Szanuj swój czas pracy

To szczególnie jeśli pracujesz w domu – poinformuj domowników (rodzinę, lokatorów itp), że w tych i tych godzinach pracujesz i mają Ci nie przeszkadzać. Jeśli pracujesz w biurze, poinformuj ludzi wkoło aby Ci nie przeszkadzali. Skup się na pracy, załóż słuchawki na uszy i jedziesz z tematem.


6. Stosuj przerwy w pracy

Planując sobie dzień pracy, planuj także przerwy. Możesz pracować w systemach pomodoro itp, czyli 20 czy 50 minut pracy i 10 minut przerwy, możesz pracować 3-4 godziny i zrobić sobie 15-20 minut przerwy – potestuj, sprawdź jaki system pracy pasuje Ci najbardziej. Najważniejsze aby te przerwy faktycznie robić i aby był to czas tylko dla Ciebie! To jest czas kiedy nie robisz nic lub prawie nic – możesz zrobić sobie kawę, możesz coś zjeść, albo możesz poleżeć dupą do góry i nikt Cię za to nie będzie rozliczał. To jest czas dla Ciebie – nie myślisz wtedy o pracy, nie myślisz o tym co zrobisz jak zaraz siądziesz do komputera – NIE! Odpoczywasz od pracy, od tego są przerwy. To wszystko sprawi, że będziesz efektywniejszy w pracy i nabierzesz dzięki temu bardziej pozytywnego nastawienia.


 

Jak Wam się podoba ten system pracy, efektywności? Może jakoś byście go usprawnili, poprawili? 🙂

 

 


Jeśli ten wpis Ci się podobał, Polub fanpage BrainDesign
i dołącz do społeczności na Facebooku aby być na bieżąco
z nowymi wpisami oraz cotygodniowymi listami wydarzeń!

Wczytaj więcej

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Sprawdź także

7 Produktywnych Sztuczek – Efektywna Praca cz.1

Czy chcesz zwiększyć swoją produktywność? Kilka prostych do wdrożenia sztuczek skutecznie …