osobista-efektywnosc

Czy zdarza Ci się, że za coś się zabierasz, ale nie widzisz efektów przez co rezygnujesz?

W dzisiejszym wpisie chcę Ci przedstawić, można powiedzieć podstawy, ale podstawy są najważniejsze. Publikowałem na blogu różne strategie, metodologie zwiększania efektywności, produktywności, które miałem okazję przetestować i uważam to za dobre rozwiązanie – jeśli jedna technika, strategia na Ciebie nie zadziała, może zadziałać inna. Dlatego też dziś kolejna taka kilkukrokowa strategia o tym jak zwiększyć swoją efektywność stosując się do zaledwie 6 zaleceń.

Nie przedłużając:


1. Priorytetyzacja zadań

Korzystasz z jakiś notatników, aplikacji do zapisywania zadań, pomysłów? Jeśli nie to zacznij, bo bez tego ani rusz.
Mając zapisane zadania, listy projektowe zastanów się co jest dla Ciebie najważniejsze i określ tym zadaniom priorytety. Ustal co jest do zrobienia na już, a co na za tydzień, na czym zależy Ci bardziej, a na czym mniej.


2. Planuj!

Masz już listę priorytetów? Zatem możesz zacząć je planować. Możesz kupić terminarz i wypisywać zadania jedno pod drugim, ale że jest połowa roku, możesz to robić w zwykłym zeszycie. Warunek jest jeden – planuj! Na czym polega planowanie? Na wypisywaniu tego co masz do zrobienia przez cały dzień. Najlepiej robić to wieczorem przed pójściem spać, choć osobiście polecam raz w tygodniu zaplanować cały tydzień, a dzień przed wprowadzić ewentualne poprawki. U wielu osób dobrze działają listy to-do, w których po zrobieniu jakiegoś zadania, odhaczają je lub wykreślają.


3. Zacznij z rana

Zastanówmy się – więcej jesteś w stanie zrobić wstając o 7 rano czy o 11? No właśnie…
Dlatego wstawaj wcześnie, planuj dzień od jak najwcześniejszych godzin. Nie każę Ci tutaj wstawać o 4 czy 5 rano, ale myślę, że 7 rano jest taką optymalną porą aby zacząć dzień z impetem i zrobić znacznie więcej niż zaplanowaliśmy. 😉


4. Najgorsze jako pierwsze

Masz na swojej liście zadań rzeczy, które Cię odstraszają, które na samą myśl Cię zniechęcają i powodują, że już Ci się nie chce? Zacznij od nich! Zrób to co masz najgorsze do zrobienia, dzięki czemu nabierzesz energii do działania, bo pojawi się świadomość, że najgorsze za nami i już tylko z górki!


5. Szanuj swój czas pracy

To szczególnie jeśli pracujesz w domu – poinformuj domowników (rodzinę, lokatorów itp), że w tych i tych godzinach pracujesz i mają Ci nie przeszkadzać. Jeśli pracujesz w biurze, poinformuj ludzi wkoło aby Ci nie przeszkadzali. Skup się na pracy, załóż słuchawki na uszy i jedziesz z tematem.


6. Stosuj przerwy w pracy

Planując sobie dzień pracy, planuj także przerwy. Możesz pracować w systemach pomodoro itp, czyli 20 czy 50 minut pracy i 10 minut przerwy, możesz pracować 3-4 godziny i zrobić sobie 15-20 minut przerwy – potestuj, sprawdź jaki system pracy pasuje Ci najbardziej. Najważniejsze aby te przerwy faktycznie robić i aby był to czas tylko dla Ciebie! To jest czas kiedy nie robisz nic lub prawie nic – możesz zrobić sobie kawę, możesz coś zjeść, albo możesz poleżeć dupą do góry i nikt Cię za to nie będzie rozliczał. To jest czas dla Ciebie – nie myślisz wtedy o pracy, nie myślisz o tym co zrobisz jak zaraz siądziesz do komputera – NIE! Odpoczywasz od pracy, od tego są przerwy. To wszystko sprawi, że będziesz efektywniejszy w pracy i nabierzesz dzięki temu bardziej pozytywnego nastawienia.


 

Jak Wam się podoba ten system pracy, efektywności? Może jakoś byście go usprawnili, poprawili? 🙂

 

 


Jeśli ten wpis Ci się podobał, Polub fanpage BrainDesign
i dołącz do społeczności na Facebooku aby być na bieżąco
z nowymi wpisami oraz cotygodniowymi listami wydarzeń!

Wczytaj więcej

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Sprawdź także

Dlaczego Blogi się Zmieniają?

Blogi internetowe, kanały video na YouTube, kanały w szeroko pojętych social mediach stale…