Jakie kolory pasują do Twojej branży

Każdy kolor jest przez nas inaczej odbierany. Przeważnie fiolety, czernie odbierane są jako bardziej ekskluzywne, luksusowe kolory, natomiast odcienie niebieskie są bardziej neutralne i pasują do wielu tematów, branż – ale czy do każdej?

W dzisiejszym wpisie pokrótce postaram się przedstawić Wam jakich kolorów używać do logo czy do promocji danej marki. Ze względu na to, że wiele branż jest kojarzonych z konkretnymi kolorami, do niektórych branż są niemalże przypisane konkretne kolory, postanowiłem przygotować małe zestawienie tego jak to wygląda w praktyce. Nie przedłużając:

Branża gastronomiczna / kawiarnie i cukiernie

Jeśli mowa o kawiarniach, tu zdecydowanie najlepszym wyjściem są odcienie brązu. Ze względu na to, że kolor brązowy jest uznawany często za łagodny odcień czerwieni, a jednocześnie kojarzy się z kawą, do branży tej pasuje idealnie.

Branża podróżnicza

Branża podróżnicza charakteryzuje się z reguły delikatnymi, pastelowymi kolorami. Mimo to najczęściej spotykanym są jasne odcienie koloru niebieskiego, które świetnie wpasowują się w tematykę biur podróży, choćby ze względu na spokój jaki emanuje z tego koloru.

Branża randkowa

Jeśli chodzi o randkowanie dominuje tu nie jeden a dwa kolory bardzo zbliżone do siebie. Mowa tu o lawendowych odcieniach fioletu oraz jasnych różach. Mimo, że branża ta najczęściej kojarzy się z miłosnymi uniesieniami, mocno nasyconymi czerwieniami to jednak w projektowaniu najlepiej zdecydować się na te odcienie, dzięki czemu wzrasta zaufanie klientów wobec marki oraz ich zaangażowanie.

Branża dziecięca

Jeśli o branżę ‚baby’ chodzi to tutaj, mimo że zwykle dominują tu kolory mocno nasycone, to jednak nie klientem jest dziecko a rodzic, więc kolorami, które najczęściej przyciągają klientelę do firm z tej branży są jasne odcienie żółci oraz zieleni.

Branża zabawkowa

Tutaj w przeciwieństwie do branży dziecięcej, klientem już bardziej staje się dziecko, które wbiega do sklepu i krzyczy „mamo, tato! kup mi to!”. Dlatego też dla marek producentów zabawek najlepszymi kolorami są te, które kojarzą się najbardziej z zabawą czy radością – takie właśnie są jaskrawe róże.

Branża gastronomiczna / restauracje

Wbrew pozorom w gastronomii i ich logach czy logotypach najlepszym rozwiązaniem nie jest czerń i biel a głębokie odcienie czerwieni, które kojarzone są z bogactwem, smakiem oraz czymś bardziej luksusowym – szczególnie w tej branży.

Zdrowy tryb życia

Tu w zasadzie nie ma czego uzasadniać – pierwszy kolor jaki kojarzy się większości osób z hasłem „zdrowy tryb życia” to właśnie ciemne zielenie, które symbolizują głównie naturalność, zdrowie czy wzrost (np. na giełdzie).

Gadżety technologiczne

Branża producentów gadżetów i nowinek technologicznych zwykle dominuje w kolorach szarych. Zarówno tych jaśniejszych jak i ciemniejszych, dlatego też kolor ten jest w dużej mierze kojarzony z tą branżą.

Usługi technologiczne

W branży usług technologicznych nie ma jednego czy dwóch konkretnych kolorów – są aż 3. Są to jasny odcień niebieskiego, ciemne odcienie szarości zapadające w kolory węgielne oraz odcienie morskie, które kojarzą się głównie z doświadczeniem, zaufaniem czy niezawodnością.

Branża finansowa, inwestycyjna

W tym wypadku, podobnie jak w branży usług tech, pojawiają się 3 kolory – 2 znane z branży technologicznej oraz jeden ciemny odcień zieleni – bo z czym innym kojarzy się dolar jak nie z „zielonymi”. Kolory te sugerują odpowiedzialność, niezawodność, odpowiedzialność czy zaufanie.

Branża ochroniarska

Branża ochroniarska pozostaje w dwóch kolorach, a konkretniej w odcieniach szarości i w takich dominuje. Dzięki temu kojarzy się m.in z potęgą, siłą czy profesjonalizmem.


Źródło: http://www.visualistan.com/



 

To co robi teraz jest lepsze od tego co robił pół roku temu, ale co będzie robił za pół roku będzie jeszcze lepsze niż to, co robi teraz – w każdej dziedzinie, którą się zajmuje, ponieważ jak twierdzi, jak się nie rozwija to się zwija. Uważa, że na wszystkim jesteśmy w stanie zarabiać, cokolwiek przychodzi nam do głowy, cokolwiek lubimy robić, jesteśmy w stanie mieć z tego zysk.

Artysta, autor bloga, projektant, grafik komputerowy, barista. Na codzień mieszka we Wrocławiu, prowadzi bloga BrainDesign, robi to co lubi i ma z tego frajdę. Fan pozytywnego myślenia, standupu, rozwoju osobistego oraz dobrej kawy. W wolnych chwilach łapie chwile na zdjęciach, czyta ciekawe książki, bawi się w Social Mediach, a także przegląda YouTube’a podziwiając występy sztuki Flair czy inspirujące wystąpienia z TED/TEDx’owych konferencji.

  • sekrety umysłu marketing

    Sekrety umysłu – pomocne w marketingu

    Nasz mózg w różnie reaguje na niektóre sytuacje, co jest możliwe do wykorzystania przy mar…
Wczytaj więcej

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Sprawdź także

MyPhone Prime 18×9 LTE – Testy aparatu

Podczas Festiwalu Fotografii Mobilnej YesImMobile miałem okazję testować najnowszy model m…