Jakie kolory pasują do Twojej branży

Każdy kolor jest przez nas inaczej odbierany. Przeważnie fiolety, czernie odbierane są jako bardziej ekskluzywne, luksusowe kolory, natomiast odcienie niebieskie są bardziej neutralne i pasują do wielu tematów, branż – ale czy do każdej?

W dzisiejszym wpisie pokrótce postaram się przedstawić Wam jakich kolorów używać do logo czy do promocji danej marki. Ze względu na to, że wiele branż jest kojarzonych z konkretnymi kolorami, do niektórych branż są niemalże przypisane konkretne kolory, postanowiłem przygotować małe zestawienie tego jak to wygląda w praktyce. Nie przedłużając:

Branża gastronomiczna / kawiarnie i cukiernie

Jeśli mowa o kawiarniach, tu zdecydowanie najlepszym wyjściem są odcienie brązu. Ze względu na to, że kolor brązowy jest uznawany często za łagodny odcień czerwieni, a jednocześnie kojarzy się z kawą, do branży tej pasuje idealnie.

Branża podróżnicza

Branża podróżnicza charakteryzuje się z reguły delikatnymi, pastelowymi kolorami. Mimo to najczęściej spotykanym są jasne odcienie koloru niebieskiego, które świetnie wpasowują się w tematykę biur podróży, choćby ze względu na spokój jaki emanuje z tego koloru.

Branża randkowa

Jeśli chodzi o randkowanie dominuje tu nie jeden a dwa kolory bardzo zbliżone do siebie. Mowa tu o lawendowych odcieniach fioletu oraz jasnych różach. Mimo, że branża ta najczęściej kojarzy się z miłosnymi uniesieniami, mocno nasyconymi czerwieniami to jednak w projektowaniu najlepiej zdecydować się na te odcienie, dzięki czemu wzrasta zaufanie klientów wobec marki oraz ich zaangażowanie.

Branża dziecięca

Jeśli o branżę ‚baby’ chodzi to tutaj, mimo że zwykle dominują tu kolory mocno nasycone, to jednak nie klientem jest dziecko a rodzic, więc kolorami, które najczęściej przyciągają klientelę do firm z tej branży są jasne odcienie żółci oraz zieleni.

Branża zabawkowa

Tutaj w przeciwieństwie do branży dziecięcej, klientem już bardziej staje się dziecko, które wbiega do sklepu i krzyczy „mamo, tato! kup mi to!”. Dlatego też dla marek producentów zabawek najlepszymi kolorami są te, które kojarzą się najbardziej z zabawą czy radością – takie właśnie są jaskrawe róże.

Branża gastronomiczna / restauracje

Wbrew pozorom w gastronomii i ich logach czy logotypach najlepszym rozwiązaniem nie jest czerń i biel a głębokie odcienie czerwieni, które kojarzone są z bogactwem, smakiem oraz czymś bardziej luksusowym – szczególnie w tej branży.

Zdrowy tryb życia

Tu w zasadzie nie ma czego uzasadniać – pierwszy kolor jaki kojarzy się większości osób z hasłem „zdrowy tryb życia” to właśnie ciemne zielenie, które symbolizują głównie naturalność, zdrowie czy wzrost (np. na giełdzie).

Gadżety technologiczne

Branża producentów gadżetów i nowinek technologicznych zwykle dominuje w kolorach szarych. Zarówno tych jaśniejszych jak i ciemniejszych, dlatego też kolor ten jest w dużej mierze kojarzony z tą branżą.

Usługi technologiczne

W branży usług technologicznych nie ma jednego czy dwóch konkretnych kolorów – są aż 3. Są to jasny odcień niebieskiego, ciemne odcienie szarości zapadające w kolory węgielne oraz odcienie morskie, które kojarzą się głównie z doświadczeniem, zaufaniem czy niezawodnością.

Branża finansowa, inwestycyjna

W tym wypadku, podobnie jak w branży usług tech, pojawiają się 3 kolory – 2 znane z branży technologicznej oraz jeden ciemny odcień zieleni – bo z czym innym kojarzy się dolar jak nie z „zielonymi”. Kolory te sugerują odpowiedzialność, niezawodność, odpowiedzialność czy zaufanie.

Branża ochroniarska

Branża ochroniarska pozostaje w dwóch kolorach, a konkretniej w odcieniach szarości i w takich dominuje. Dzięki temu kojarzy się m.in z potęgą, siłą czy profesjonalizmem.


Źródło: http://www.visualistan.com/



 

To co robi teraz jest lepsze od tego co robił pół roku temu, ale co będzie robił za pół roku będzie jeszcze lepsze niż to, co robi teraz – w każdej dziedzinie, którą się zajmuje, ponieważ jak twierdzi, jak się nie rozwija to się zwija. Uważa, że na wszystkim jesteśmy w stanie zarabiać, cokolwiek przychodzi nam do głowy, cokolwiek lubimy robić, jesteśmy w stanie mieć z tego zysk.

Artysta, autor bloga, projektant, grafik komputerowy, barista. Na codzień mieszka we Wrocławiu, prowadzi bloga BrainDesign, robi to co lubi i ma z tego frajdę. Fan pozytywnego myślenia, standupu, rozwoju osobistego oraz dobrej kawy. W wolnych chwilach łapie chwile na zdjęciach, czyta ciekawe książki, bawi się w Social Mediach, a także przegląda YouTube’a podziwiając występy sztuki Flair czy inspirujące wystąpienia z TED/TEDx’owych konferencji.

  • sekrety umysłu marketing

    Sekrety umysłu – pomocne w marketingu

    Nasz mózg w różnie reaguje na niektóre sytuacje, co jest możliwe do wykorzystania przy mar…
Wczytaj więcej

Dodaj komentarz

Sprawdź także

Fotografia Flat Lay – o co chodzi?

Komponowanie zdjęć w stylu Flat Lay to często nie lada sztuka. Czym jednak one są i jak si…