zarabianie-na-blogu

Jest wiele osób, które zarabiają na prowadzeniu bloga. Znam osobiście wiele osób, które z prowadzenia bloga się utrzymują.

Osobiście prowadzę bloga od ponad dwóch lat i mimo tego, że mam z tego jakieś złotówki to jednak nigdy zarabianie na blogu nie było moim celem. Wiem jednak, że są osoby, które zakładają bloga z głównym założeniem aby na nim zarabiać, stworzyć z niego automat do pieniędzy. Jeśli jest taka możliwość to czemu nie korzystać. 😉
Oczywiście na zarabianie na blogu wpływa bardzo dużo czynników, tj. odpowiednia nisza, regularne publikacje, dobre nagłówki, które przyciągają uwagę odbiorców i wiele, wiele innych. W dzisiejszym wpisie postanowiłem jednak zebrać chyba najpopularniejsze, najpowszechniejsze sposoby, dzięki którym możecie zarabiać na blogu lub przy okazji prowadzenia bloga.

Nie ma zatem co przedłużać, lecimy z tematem:


Marketing Afiliacyjny

Czyli nic innego jak coraz popularniejsze Programy Partnerskie. Wygląda to tak, że pisząc wpis na blogu dodajemy linki do danych produktów, sklepów itp, a gdy ktoś kliknie w link czy dokona jakiejś akcji na stronie, do której link kieruje, my jako twórcy, autorzy bloga otrzymujemy z tego profity. Programów takich jest na naszym rynku całkiem sporo od sklepów technologicznych przez księgarnie po ogólnodostępne produkty czy porównywarki cenowe jak np. Ceneo.pl.


Reklama kontekstowa

Czyli spotykane niemalże wszędzie w internecie reklamy pojawiające się w ramkach w określonych miejscach, czy to na górze strony, czy to na dole, czy gdzieś w środku artykułu pomiędzy tekstem. Często niekoniecznie nawiązujące do danego wpisu, ale nawiązujące do ostatnich wyszukiwań czy odwiedzanych stron w internecie. Czyli przykładowo byłeś wcześniej na stronie sklepu z butami, czytasz wpis na blogu i widzisz baner z butami, które oglądałeś w sklepie. To nic innego jak reklamy od Wujka Google – AdSense.


Wpisy sponsorowane

Czyli takie wpisy na blogu, za które ktoś Ci płaci, a Ty opisujesz jakie coś jest super lub nie super, promujesz jakieś wydarzenie itp. W marketingu nazywa się to influencer marketing, czyli wykorzystywanie czyjegoś popularnego bloga do opublikowania na nim recenzji produktu, wydarzenia. Jako twórca tego typu współpracę z markami możesz nawiązać np. dzięki platformie WhitePress.


Wirtualne produkty

Czy jak kto woli – digitalowe produkty. Czyli produkty lub infoprodukty tj. ebooki, kursy internetowe, video szkolenia, szablony do druku, wtyczki do programów. Generalnie rzeczy, których fizycznie nie dotkniesz (po otrzymaniu od sprzedającego).


Fizyczne produkty

Było wirtualnie, może być też realnie. Możesz sprzedawać za pośrednictwem bloga także drukowane książki, kursy video wypalone na płycie i sprzedawane w pudełku, albumy z drukowanymi zdjęciami.


Webinary / Szkolenia Live

Czyli szkolenia lub kilkudniowe kursy na żywo, na które uczestnicy się zapisują opłacając wpisowe, a w konkretny dzień o konkretnej godzinie spotykacie się na platformie webinarowej czy na Facebookowym LIVE’ie w zamkniętej grupie, przed komputerem czy telefonem i prowadzisz szkolenie. Szkolenie takie możesz też nagrać w formie video i audio i sprzedawać jako wirtualne czy fizyczne info produkty.


Programy Członkowskie

Ładnie się nazywa, a chodzi o to, że dostęp do serwisu, bloga czytelnik otrzymuje po wykupieniu dostępu czy abonamentu czasowego. Alternatywna opcja do udostępniania całości serwisu to udostępnianie częściowe, np. 2/3 wpisu na blogu jest dostępne dla wszystkich, a końcowa 1/3 jest dostępna po wykupieniu dostępu do tego konkretnego wpisu lub opłaceniu abonamentu.


Usługi

Blog może być nie tylko podstawowym narzędziem do zarabiania, ale może też być dodatkiem do Twojego fachu. W tym wypadku możesz wszystkie powyższe możliwości połączyć w jedno i będąc np. grafikiem, hydraulikiem czy agentem nieruchomości pisać o tym na blogu i generować dodatkowy dochód na tym na czym się znasz, co robisz na co dzień. Idąc tym tropem, jako autor bloga możesz też oferować swoje usługi w zakresie pisania treści jako freelancer, jeśli masz lekkie pióro i potrafisz pisać o czymś na czym nie do końca się znasz, możesz tworzyć treści na blogi Twoich klientów. Możesz też prowadzić coachingi, konsultacje czy doradztwo z tematów, które poruszasz na blogu, na których się znasz. Inna opcja to tworzenie raportów i przeprowadzanie audytów innych stron czy social mediów, jeśli masz bloga o social mediach czy o stronach www.


 

To chyba wszystkie z popularniejszych, powszechniejszych sposobów, dzięki którym możesz zarabiać na prowadzeniu bloga lub przy okazji jego prowadzenia. Jeśli znacie jakieś inne, alternatywne sposoby, albo macie jakieś pytania, śmiało dawajcie znać w komentarzach. 🙂

Wczytaj więcej

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Sprawdź także

Mój własny hashtag, czyli hashtag hashtagowi nierówny

Zastanawialiście się kiedyś jak stworzyć, dobrać unikalny hashtag, który będzie Wasz bądź …