sekrety umysłu marketing

Nasz mózg w różnie reaguje na niektóre sytuacje, co jest możliwe do wykorzystania przy marketingu i reklamie.

primitive brain

Wszyscy mamy Mózg Pierwotny

Jest nazywany amygdala i kontroluje on reakcje naszego organizmu czy emocje – działa znacznie szybciej niż nasz świadomy mózg.

  • Nasz organizm reaguje na bodźce w 3 sekundy lub szybciej;
  • Emocje docierają 5 razy szybciej niż do naszego świadomego mózgu;
  • Emocje zostawiają większy odcisk niż myśli czy słowa.

Sposób na reakcje organizmu

Temat i pierwsze linie tekstu maila muszą współgrać ze sobą aby ludzie otworzyli Twoją wiadomość. Użyj tego na poziomie emocjonalnym. Użyj słów, które tworzą podekscytowanie, podkreślają pilność wiadomości lub nawet powodują niski poziom lęku.


images

Nasz mózg kocha obrazy

Nasz pierwotny mózg jest szczególnie wrażliwy na obrazy niebezpieczeństwa, seksu i jedzenia. Ale nie przesadzaj z tym w swoich mailach.

  • Nasz mózg przetwarza obrazy 60 tysięcy razy szybciej od tekstu;
  • 90% danych, które zapamiętał nasz mózg, to obrazy;
  • Rozumiemy i zapamiętujemy obrazy z większą ilością tekstu niż sam tekst.

Projektowanie na pobudzanie

Nie czytamy wiadomości w naszych skrzynkach. Więc wyobraź sobie wiadomość marketingową bez żadnego tekstu – jeśli stworzyłeś historię lub poruszyłeś emocje samymi obrazami, jesteś na właściwej drodze.


faces

Zwłaszcza obrazy twarzy

Dobór naturalny sprzyjał ludziom, którzy potrafili szybko zidentyfikować zagrożenia i budować relacje. Wszyscy jesteśmy w stanie zrobić to dzisiaj patrząc na wyraz twarzy.

  • Ludzie mają od urodzenia wbudowany ‚system’ rozpoznawania twarzy;
  • Część mózgu, która przetwarza obrazy znajduje się zaraz obok części, która przetwarza emocje;
  • Wszystkie obrazy twarzy przyciągają naszą uwagę, natomiast zdjęcia dzieci pobudzają receptory emocjonalne.

Uprośćmy to

Rozważ dodanie twarzy, która patrzy w kierunku przycisku „Call To Action”. Zbliżenia działają najlepiej, badania potwierdzają, że patrzymy tam gdzie ktoś patrzy.


kolory

Dlaczego kolor ma znaczenie

Ważniejszy jest odpowiedni dobór kolorów niż taki, w których coś wygląda dobrze. Różne kolory wysyłają do mózgu różne sygnały.

  • 62-90% odczuć spowodowanych produktem jest wywołanych przez jeden kolor;
  • Kolor żółty aktywuje ‚centrum lękowe’ w mózgu;
  • Kolor niebieski buduje zaufanie.

Testuj i testuj ponownie

Każda publiczność jest inna, więc ważne jest aby testować kilkukrotnie, aby odkryć jak kolory wpływają na reakcje. Opanowanie kolorów pomoże Ci rozwiązać co testować na Twoich czytelnikach, odbiorcach.

 

Kliknij tutaj i dowiedz się więcej na temat Psychologii Kolorów.


Źródło: brandongaille.com


 

Wczytaj więcej
Wczytaj więcej wpisów autora Wierzchu
Wczytaj więcej w Biznes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź także

Kalendarz marketingowy na 2018 rok

Czy działania marketingowe można zaplanować z wyprzedzeniem? Biorąc pod uwagę niektóre oka…