ramki Konferencyjne

Organizujesz konferencję i chcesz aby uczestnicy chętnie robili sobie zdjęcia? Daj im ramki!

Dzisiejszy wpis będzie należał do tych krótszych, prostszych, a zarazem bardziej konkretnych.
Otóż często bywając na konferencjach zdarza mi się widywać takie charakterystyczne ramki, które wyglądają np. jak post z Faceboka, zdjęcie z Instagrama, ale jest to w duużym formacie. Mam czasem zapytania od organizatorów mniejszych czy większych wydarzeń czy jako grafik, projektant jestem w stanie coś takiego im zmajstrować. Bez chwili namysłu odpowiadam – Tak. I wiesz co? Ty też możesz sobie taką ramkę przygotować.

Czego potrzebujesz?

Na pewno przydadzą się narzędzia. Konkretniej mówiąc, program do grafiki wektorowej. Może to być darmowy Inkscape, możesz skorzystać z CorelDRAW, Adobe Illustrator czy Affinity Designer. Jest z czego wybierać.

Jeden z tych programów będzie Ci potrzebny aby otworzyć szablon takiej ramki, a szablony takie są przeważnie w formacie .eps, czyli właśnie formacie wektorowym, który umożliwia ich edytowanie. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby samemu zrobić od zera taką ramkę – Twoja wola. Jeśli chcesz jakąś indywidualną, spersonalizowaną pod Twoją markę ramkę – super, zrób to. Zaprojektuj szablon albo znajdź kogoś, kto Ci ją zaprojektuje i wydrukuj ją. Ale jeśli chodzi o szablon posta z Instagrama czy Facebooka, w internecie jest wiele darmowych, gotowych szablonów, do których wystarczy dopasować zdjęcie, tekst i wysłać do druku. Znacznie ułatwia to pracę.

Kilka przykładowych szablonów:

facebook frame instagram frame sponsored instagram frame

 

Te powyższe są darmowe, w przypadku druku wymagany jest podpis. Więcej szczegółów po kliknięciu na stronie szablonu zielonego Free Download i kliknięciu na How to credit the author?

Alternatywa to zrobienie szablonu od zera i nie będzie konieczności podpisywania, ewentualnie w grę wchodzi zakup wektora z serwisu stockowego, tj. Shutterstock.

 

Co dalej?

Kolejny krok to uzupełnienie szablonu swoimi danymi. Nie będę się tu nad tym rozwodził bo to bardzo proste – po prostu narzędziem zwykle z ikonką litery T edytujemy treści na ramce, tj. nazwę, opis itp., zdjęcie profilowe po prostu wrzucacie z pulpitu czy katalogu do programu, ewentualnie przeciągacie w panelu warstw zdjęcie na odpowiednie miejsce i gotowe. Wbrew pozorom nie ma przy tym wielkiej filozofii.

Gdy to zrobimy, zapisujemy plik i wysyłamy do drukarni. Którą wybrać? Najlepiej tą lokalną. W przypadku wizytówek, ulotek czy większych nakładów do druku, lepiej zamówić to przez internet, ale w przypadku druku pojedynczych projektów i to w większym formacie (szerokość 1m wystarcza, szerokość – proporcjonalnie powiększona) osobiście polecam lokalne drukarnie, jakieś u Ciebie w mieście.

Zgłaszając się do drukarni dajesz im plik, podajesz wymiary, że szerokość 1m, dobierasz folię na jakiej ma być wydrukowany i na czym ma być przyklejony cały projekt.

W kwestii folii jest zwykle wybór biały błysk lub biały mat – osobiście polecam biały mat, bo na błyszczącej pojawią się niepotrzebne refleksy, które mogą utrudnić lub zepsuć zdjęcia.
W kwestii podłoża, z którego tablica ma być zrobiona, na które folia ma być naklejona, to powinno to być coś sztywnego. Nie polecam tutaj blachy, bo potniesz sobie ręce przy trzymaniu jej. Nie polecam też plexi, bo wydasz na to miliony, a będzie to ciężkie do utrzymania. Płyty kanalikowej / poliwęglanu komorowego też nie polecam – po prostu nie wygląda to za dobrze, jeśli tablica jest pofałdowana niczym karbowane frytki.
Najlepszym rozwiązaniem będzie tablica ze spienionego PCV – łatwo się wycina, nie jest drogi ani ciężki. Grubość od 5mm w górę – cieńsze szybko się połamią i zniszczą.

Informujesz drukarnię, że po naklejeniu chcesz aby wycięli środek z tablicy – ten gdzie jest miejsce na zdjęcie i tablica gotowa. Możesz organizować konferencje!

 

Jak to wygląda w praktyce

No wygląda to mniej więcej tak:

pawelwierzchowski-energi
Zdjęcie z Blog Conference Poznań (obecnie Influencer Live Poznań) na stoisku Energi Super Park. Ramka spersonalizowana pod konkretną markę.

 

pawelwierzchowski-danielkedzierski
Zdjęcie z Marketing Tour z FastTony.es we Wrocławiu. Ramka z Messengera, wycięcie w kształcie zdjęcia wysyłanego przez komunikator.

A jak Wasze ramki, Wasze zdjęcia? Pochwalcie się śmiało! 🙂

To co robi teraz jest lepsze od tego co robił pół roku temu, ale co będzie robił za pół roku będzie jeszcze lepsze niż to, co robi teraz – w każdej dziedzinie, którą się zajmuje, ponieważ jak twierdzi, jak się nie rozwija to się zwija. Uważa, że na wszystkim jesteśmy w stanie zarabiać, cokolwiek przychodzi nam do głowy, cokolwiek lubimy robić, jesteśmy w stanie mieć z tego zysk.

Artysta, autor bloga, projektant, grafik komputerowy, barista. Na codzień mieszka we Wrocławiu, prowadzi bloga BrainDesign, robi to co lubi i ma z tego frajdę. Fan pozytywnego myślenia, standupu, rozwoju osobistego oraz dobrej kawy. W wolnych chwilach łapie chwile na zdjęciach, czyta ciekawe książki, bawi się w Social Mediach, a także przegląda YouTube’a podziwiając występy sztuki Flair czy inspirujące wystąpienia z TED/TEDx’owych konferencji.

Wczytaj więcej

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Sprawdź także

10 Nagłówków, które przyciągają uwagę Cz.3

Czy masz wrażenie, że Twoje teksty nie są czytane przez taką ilość osób jak byś chciał? Po…