posty w social media

Często wydaje nam się, że wiemy co publikować na naszych fanpage’ach, że wiemy jaka będzie idealna pora, wiemy co wzbudzi zaangażowanie. Rzeczywistość jednak to wszystko weryfikuje i okazuje się, że jest całkiem odwrotnie. Co zrobić w tym wypadku?

Z pomocą przychodzą nam kalendarze tworzone często przez specjalistów od Social Media, które mówią nam jaki rodzaj postu w dany dzień mamy opublikować, aby np. po 30 dniach zaangażowanie bądź zasięgi znacząco wzrosły. W internecie krąży wiele infografik, wiele wskazówek na temat tego w jakich porach dnia publikować dane posty, ale mimo tego, że jest ich bardzo dużo, większość z nich różni się od siebie. Dlaczego tak jest?

Powód jest prosty – klienci czy odbiorcy pojawiają się w różnych porach dnia, co możemy zaobserwować w statystykach na Facebooku czy Instagramie. Tymi statystykami warto się też sugerować właśnie przy ustalaniu godzin publikacji postów i najpopularniejsze są dwie wersje – publikować wtedy, gdy ilość obserwujących zaczyna wzrastać (zwykle w godzinach porannych) lub wtedy, gdy wg statystyk jest najwięcej osób. Która opcja jest lepsza, ciężko jednoznacznie stwierdzić, ponieważ zarówno to jak i godzina publikacji zwykle jest ustalana indywidualnie – nie każda grupa odbiorców jest taka sama, dlatego testuj. 🙂

 

Skoro wiemy kiedy publikować, pora na kilka sugestii tego CO publikować czy to na Facebooku czy to na Instagramie (co do pozostałych SM nie natknąłem się na podobne kalendarze, ale częściowo można się sugerować poniższymi).

 


31 post ideas
https://pl.pinterest.com/pin/458100593337270636/

Na powyższym obrazku mamy sugestie, pomysły tego CO publikować i nie mamy z góry narzucone, że tak właśnie musi być po kolei – może, ale nie musi. Nie ma także odgórnie narzuconej informacji czy to do Facebooka, Instagrama czy Google+, więc można śmiało dopasować sobie co i gdzie publikujemy.


24 days of content
http://conversionminded.com/social-media-cheat-sheet-content-calendar-for-biz-owners-and-bloggers/

Na powyższym obrazku z kolei mamy 24 pomysły na wpisy z krótkim opisem, mającym na celu zasugerowanie co opublikować.


for busy entrepreneurs
http://www.classycareergirl.com/2016/07/social-media-calendar-entrepreneurs/

Tym razem już coś z odgórnie narzuconą listą postów na każdy kolejny dzień, dzięki któremu możemy rozplanować sobie cały miesiąc. Jak określiła autorka – „kalendarz dla zapracowanych przedsiębiorców” i daje to duże ułatwienie – siadamy 30-31 dnia miesiąca i możemy cały miesiąc zaplanować z góry, a gdy coś się zmienia, możemy w danym dniu usiąść i podmienić na coś ważniejszego, bądź dorzucić dodatkowy wpis.


30 day social media challenge
https://blogs.constantcontact.com/what-to-post-social-media/

Tym razem mały ‚czelendż’, otóż mamy tutaj również odgórnie narzucone posty na każdy dzień, ale nazwa Challenge zdecydowanie bardziej zachęca do przyjęcia zakładu. Po kliknięciu w link pod listą, na stronie autorów jest cały challenge z przykładami. A więc jak – Challenge Accepted? 😀


30 day social media calendar
www.chloesocial.com/2015/10/social-media-content/

Tym razem może nie typowy kalendarz, ale 30 pomysłów na wpisy, które w mniejszy lub większy sposób zaangażują Waszych odbiorców.


31 days of social
www.marketingsolved.com/31-days-of-social-media-content

I kolejny kalendarz na 31 dni publikacji i po raz kolejny możemy wpisami rotować w dowolny sposób, taki challenge bez narzuconych dni.


posting schedule
http://maryhabres.com/social-media-marketing-content-resources/

Były miesięczne planery, są też tygodniowe, w dużej mierze przystosowane raz że dla osób, które mają więcej czasu, a dwa – często są przydatne dla blogerów, vlogerów, którzy swoje treści wypuszczają np. raz w tygodniu.


content calendar
https://pl.pinterest.com/pin/Aa1F2Ac1_eWDaE4yxzusassUxPljX1eh6mpwcg6jwHikfG806_WYiJA/

Kolejny kalendarzy tygodniowego postowania z przykładowymi sugestiami na konkretne posty w konkretne dni.


week of activity
http://cornucopiacreations.com/wp-content/uploads/2012/04/Facebook-A-Week-of-Posts-Ideas.png

I tym płynnym akcentem przechodzimy do kolejnego tygodniowego kalendarza, ale tym razem już przystosowanego pod Facebooka. Mimo, że grafika jest oparta na statystykach z 2011 roku, rodzaje wpisów nadal są aktualne i sugerując się powyższą grafiką, mamy do dyspozycji kilka różnych rodzajów wpisów na każdy dzień – do wyboru do koloru. 🙂


instagram social plan
https://pl.pinterest.com/pin/48343395980144580/

Jest Facebook to przyda się i Instagram, z tą różnicą, że nie na tydzień, a na miesiąc – konkretne przykłady wpisów ze zdjęciami na każdy dzień. Można się sugerować kolejnością, ale nie jest odgórnie narzucona przez autorów. 🙂


instagram content
http://www.linenandlane.com/simple-method-content-instagram-grid/

Kolejny Instagramowy kalendarz z zaznaczonymi dniami tygodnia – jak tak na to patrzę, warto się nimi zasugerować i jeśli rotować to w poszczególnych kolumnach. 🙂


social media management
https://pl.pinterest.com/pin/538320961699191006/

A na zakończenie mała gratka dla Social Media Managerów, która może ułatwić prace nad zarządzaniem poszczególnymi platformami. Mianowicie rozpiska czynności, o które warto zadbać w poszczególnych mediach społecznościowych. 🙂



 

Wczytaj więcej
Wczytaj więcej wpisów autora Wierzchu
Wczytaj więcej w Biznes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź także

Kalendarz marketingowy na 2018 rok

Czy działania marketingowe można zaplanować z wyprzedzeniem? Biorąc pod uwagę niektóre oka…