moj-wlasny-hashtag

Zastanawialiście się kiedyś jak stworzyć, dobrać unikalny hashtag, który będzie Wasz bądź Waszej marki?

O tym jak tworzyć hashtagi pisał tu nie będę, bo tak naprawdę wystarczy go używać w Social Media i promować go i hashtag gotowy. Ale jak dobrać hashtag tak, aby pasował do Twojej marki, do Twojej osoby, pasji, zainteresowań? Jest co do tego kilka prostych, a zarazem skutecznych metod, wskazówek, które myślę, że Wam w tym pomogą.

Nie przedłużając lecimy z tematem


1. Zapamiętywalność

Chyba nie jest to jakieś wielkie odkrycie – hashtag, który chcesz aby inni używali powinien być łatwy w zapamiętaniu. Że jak ktoś będzie dodawał zdjęcie na Instagrama to będzie pamiętał o kilku innych dotyczących zdjęcia, ale też doda ten Twój.


2. Nie tylko nazwa marki

No właśnie, tutaj nawiązanie do tego, co pisałem nieco wyżej. Hashtag ma pasować do Twojej marki, do przesłania, do Twojej pasji. Może to być prędzej slogan promujący Twoją markę, może Twój pseudonim. Będzie to lepsze niż stricte nazwa marki czy Twoje imię i nazwisko.


3. Musi mieć sens

Czyli nie jakieś przypadkowe znaki, nie jakiś przypadkowy ciąg słów. Jeśli już kilka słów to ma to być sensowny ciąg słów, hasło promocyjne, a nie 3 słowa, które nikomu (spoza ewentualnej małej grupy) nic nie mówią. Ma to być zrozumiałe i jasne dla wszystkich odbiorców.


4. Ważne, związane z tematem

Po raz kolejny powtarzam, bo jest to cholernie ważne – ma to nawiązywać do Twojej marki. Może to być jakieś nawiązanie do trendów na świecie, jak ograniczanie plastiku czy inne ważne dla ludzi, środowiska rzeczy, ale ma to TEŻ nawiązywać do Twojej marki. W przeciwnym wypadku Twój hashtag nie ma sensu ani logicznego powiązania z Tobą.


5. Łatwy do zrozumienia

Prostota, czytelność, sens, zamiast bezsensownego komplikowania trudnego do rozszyfrowania. Każdy kto spojrzy na hashtag powinien bez klikania w niego i sprawdzania co się pod nim kryje, wiedzieć co może tam znaleźć.


6. Zgodność, spójność

Z marką, z Twoją osobą czy nawet z nazwą marki. Jeśli jesteś rozpoznawalny jako ktoś, kto ceni sobie faunę i florę raczej średnim hashtagiem będzie killAnimals czy inne hasła o przeciwnych znaczeniach, przekonaniach.


7. Krótkie i proste

Bo jakie hasła są najłatwiejsze do zapamiętania? Oczywiście, te zabawne też, ale idąc w tematykę marek – jaka marka kojarzy Ci się z innowacyjnością? Jaka marka kojarzy Ci się z drukarkami? Jaka marka kojarzy Ci się z pierwszymi samochodami? Zapewne nie będą to żadne długie nazwy marek i podobnie powinno być z hashtagami – jeśli ktoś Cię zapyta o hashtag dotyczący danego miasta, danego obrazka, dajesz konkretne, proste skojarzenie.


8. Używaj go wszędzie

Oczywiście w granicach rozsądku. 😉 Jeśli nie używasz Twittera czy jakiś z Social Mediów nie zakładaj w nich kont specjalnie po to, aby tam spamować swoim hashtagiem. Ale jeśli już z czegoś korzystasz, Facebooka, Instagrama, Pinteresta czy innych, konsekwentnie korzystaj ze swojego hashtaga wszędzie.


9. Research

Czyli badaj rynek, badaj temat, może już ktoś Cię uprzedził i zarezerwował sobie ten hashtag, przez co kojarzy się już z inną marką. A może znajdziesz bądź wymyślisz jeszcze coś lepszego? Kombinuj, sprawdzaj, eksperymentuj, a dopiero później używaj.

 


To by było dzisiaj na tyle, mam nadzieję, że te kilka wskazówek pomogą Wam, szczególnie na etapie tworzenia marki, dobrać odpowiednie hashtagi do Waszych publikacji. Wiem, wiem, powyższe wskazówki trochę się przeplatają, jedna nawiązuje do drugiej, ale to tylko dlatego, aby uzmysłowić Ci, że niektóre z w/w kwestii są tak ważne.

A Ty jakich hashtagów używasz w swoich postach? 🙂

 


Jeśli ten wpis Ci się podobał, Polub fanpage BrainDesign
i dołącz do społeczności na Facebooku aby być na bieżąco
z nowymi wpisami oraz cotygodniowymi listami wydarzeń!

Wczytaj więcej

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Sprawdź także

10 Nagłówków, które przyciągają uwagę Cz.9

Jak przykuć uwagę czytelnika? Wypadałoby zacząć od dobrego nagłówka. Paweł WierzchowskiTo …