marketing Inspire

Wczoraj, tj. 8.06.2018 we Wrocławiu odbyła się pierwsza edycja wydarzenia Marketing Inspire. Miałem okazję tam być, a o wrażeniach w dalszej części wpisu.

Jak pewnie część z Was – czytelników – wie, pracuję na co dzień w kawiarni we Wrocławiu. Okazało się jednak, że gdy znalazłem informację o wydarzeniu, miałem już grafik w pracy i jak się okazało w piątek miałem pracować do 19, a wydarzenie zaczynało się godzinę wcześniej. Co prawda kawiarnia, w której pracuję mieści się kilka kroków od miejsca wydarzenia, czyli restauracji hotelu Scandic – Stockholm Eat and Drink to jednak postanowiłem zamienić się zmianami w pracy, spać 3h i przyjść na Marketing Inspire – czy było warto?

 

O Marketing Inspire słów kilka

Jak zdążyłem dowiedzieć się w trakcie trwania wydarzenia, będą to spotkania cykliczne, kolejne już za miesiąc i są podzielone na dwie części:

  • Spotkania z prelegentami – czyli to co się dzieje na początku, czyli zaproszeni prelegenci mają trochę czasu na opowiedzenie co nieco o temacie swojego wystąpienia,
  • Relation – czyli nawiązywanie relacji z innymi uczestnikami, prelegentami – w skrócie: Networking.

Całe wydarzenie jest organizowane przez 4-osobowy zespół, w którego skład wchodzą:

  • Magdalena Urbaniak – Social Media & Influencer Marketing,
  • Grzegorz Mikosza – Strategy & Business,
  • Patryk Wojcieszek – Public Relations & Events,
  • Bogumił Mateja – Design & Brand Creation.
organizatorzy marketing inspire
Źródło: facebook.com/MarketingInspirePL

 

Utworzyli Oni markę spotkań, którą na swojej stronie internetowej opisują następująco:

To spotkania branży kreatywnej we Wrocławiu. Rozmawiamy o komunikacji, marketingu i desginie. Wymieniamy się doświadczeniami i inspirujemy do tworzenia lepszych relacji.

 

Partnerami Marketing Inspire są oczywiście Stockholm Eat and Drink jako miejsce wydarzenia, Sprawny Marketing, który dzieli się z uczestnikami swoimi magazynami, IdeaHub, czyli darmowa przestrzeń Coworkingowa dla klientów IdeaBanku oraz Imaginarium, czyli wrocławskie Centrum Wirtualnej Rzeczywistości.

 

Czas i miejsce akcji

Pierwsze wydarzenie Marketing Inspire miało zacząć się o 18:00 i zakończyć o 21:00 co obecnie jest całkiem ok, bo kilka minut po 21 jest zachód słońca. Co prawda między budynkami nieszczególnie był on widoczny, ale przez cały czas trwania wydarzenia było widno.

O miejscu wspomniałem już nieco powyżej, natomiast rozszerzając temat – restauracja Stockholm Eat and Drink jest częścią hotelu Scandic z niezależnym, bocznym wejściem. Często przechodzę obok, ponieważ mieszkam niedaleko i kojarzę, że lokal nazywał się inaczej, natomiast od kilku miesięcy jest to Stockholm. Miałem okazję być w środku pierwszy raz i pierwszym co rzuciło mi się w oczy to ciekawa przestrzeń (mimo tego, że na pierwszy rzut oka wydało mi się mało miejsca, przestrzeni to jednak było całkiem okej), wygodne fotele… i restauracja obok. Z tego co zauważyłem lokal był w kształcie litery L i w jednej odnodze goście mogli sobie coś przekąsić, a w drugiej odnodze odbywało się wydarzenie. Nie siedziałem na froncie w pierwszych rzędach jak to zwykle u mnie bywa, przez co chwilami dobiegały do mnie głośne rozmowy i śmiechy z restauracji, ale później ustały… albo po prostu sfocusowałem się na prelekcjach. 😀

 

O pierwszym z serii Marketing Inspire

Marketing Inspire /1/ - Content Marketing
https://www.facebook.com/events/1226296260841282/

 

No właśnie, bo o całokształcie nieco było to może coś o samym wydarzeniu.

Jak widać na powyższym obrazku, było trzech występujących, a tematem, motywem przewodnim pierwszego wydarzenia z serii Marketing Inspire był Content Marketing, czyli popularnie nazywany marketing treści. Na wystąpieniach Pawła Tkaczyka zdarzyło mi się już być kilkukrotnie, więc +/- wiedziałem czego się spodziewać, ale i tak byłem pozytywnie zaskoczony. Co do pozostałych dwóch prelegentów – Jarosława Korkusia oraz Katarzyny Sowickiej – kojarzyłem oboje, natomiast na wydarzeniu dopiero dowiedziałem się jakim ogromem wiedzy dysponują.

Wydarzenie zaczęło się dość standardowo – przywitanie, kilka słów o cyklu wydarzeń, przedstawienie partnerów oraz omówienie zasad konkursu, w którym do wygrania były vouchery do Imaginarium oraz magazyny Sprawny Marketing, a konkurs polegał na opublikowaniu na Instagramie zdjęcia z #mktinspire, a spośród nich na końcu zostali wyłonieni zwycięzcy.

Coś o prelekcjach? No cóż, jak już wspomniałem, byłem pozytywnie zaskoczony wiedzą i doświadczeniami, którymi dzielili się występujący prelegenci. Jarosław Korkuś przedstawił różne rodzaje narracji w marketingu poparte świetnymi case’ami, Katarzyna Sowicka przedstawiła i omówiła kilka statystyk dotyczących Content Marketingu za wielką wodą oraz w Polsce, a także omówiła case dotyczący wydarzenia Power of Content Marketing Awards, podczas którego jak się okazało, nie każdy w pełni rozumiał czym jest CM. Po krótkiej przerwie wystąpił Paweł Tkaczyk, który przedstawił kilka ciekawych narzędzi, a także omówił dość szczegółowo ścieżkę marki od budowania jej świadomości w głowach odbiorców po proces zakupu produktu.

paweł tkaczyk - oczogodzina
Paweł Tkaczyk omawia jednostkę miary informacji w internecie

 

W wydarzeniu wzięło udział, tak na oko około 50 osób, jednakże zaangażowanie uczestników było całkiem spore. Po pytaniach do prelegentów można było stwierdzić, że nie trafili tam przypadkowi ludzie, ale faktycznie ludzie znający się na rzeczy. Niestety po prelekcjach nie mogłem zostać na części Relation, czyli na networkingu, ale może następnym razem uda mi się zaplanować nieco mniej rzeczy i zostać chwilę dłużej. 🙂

 

Moim zdaniem, czyli kilka słów podsumowania

Jak na pierwsze wydarzenie, organizatorzy zdecydowanie podołali wyzwaniu organizacji marketingowego eventu. Poprzeczkę ustawili dość wysoko, nie ma co ukrywać, więc zobaczymy co przygotują następnym razem. 🙂 Spotkałem kilka znajomych twarzy, dowiedziałem się kilku nowych rzeczy, jak wspomniałem powyżej, nieco przeszkadzał restauracyjny szum, ale i on ustał, więc na zachętę 5+. 😀
Odpowiadając na pytanie z początku wpisu, czy było warto wziąć udział – generalnie wychodzę z założenia, że ogólnie warto brać udział w wydarzeniach, hmm, edukacyjnych, w konferencjach, szkoleniach, ponieważ nawet jeśli nie dowiesz się czegoś nowego, masz okazję poznać ciekawych ludzi, poznać ich perspektywy, a jeśli nie poznasz nowych ludzi to być może dowiesz się czegoś nowego, w ostateczności napijesz się dobrej kawy czy drinka. 😉
Idąc tym tropem, czy warto było wziąć udział w Marketing Inspire? Zdecydowanie Tak! Dowiedziałem się bardzo dużo w kwestiach związanych z Content Marketingiem, dowiedziałem się jak to wygląda z perspektywy agencji, jak to wygląda z perspektywy klienta, co mi – autorowi bloga, którego pisanie wynikło z zainteresowania, pasji oraz potrzeby ćwiczenia wytrwałości – w codziennej pracy nad blogiem zdecydowanie się przyda.
Czy wezmę udział w kolejnym wydarzeniu Marketing Inspire w lipcu? Mimo okresu wakacyjnego, mimo pracy w kawiarni i robienia najlepszej kawy we Wrocławiu, mimo rosnącej liczby zleceń na projekty graficzne, postaram się tak zaplanować kalendarz aby się pojawić. 🙂

 

Kilka przydatnych linków

 


Polub fanpage BrainDesign na Facebooku aby być na bieżąco z nowymi wpisami
oraz cotygodniowymi wydarzeniami!


To co robi teraz jest lepsze od tego co robił pół roku temu, ale co będzie robił za pół roku będzie jeszcze lepsze niż to, co robi teraz – w każdej dziedzinie, którą się zajmuje, ponieważ jak twierdzi, jak się nie rozwija to się zwija. Uważa, że na wszystkim jesteśmy w stanie zarabiać, cokolwiek przychodzi nam do głowy, cokolwiek lubimy robić, jesteśmy w stanie mieć z tego zysk.

Artysta, autor bloga, projektant, grafik komputerowy, barista. Na codzień mieszka we Wrocławiu, prowadzi bloga BrainDesign, robi to co lubi i ma z tego frajdę. Fan pozytywnego myślenia, standupu, rozwoju osobistego oraz dobrej kawy. W wolnych chwilach łapie chwile na zdjęciach, czyta ciekawe książki, bawi się w Social Mediach, a także przegląda YouTube’a podziwiając występy sztuki Flair czy inspirujące wystąpienia z TED/TEDx’owych konferencji.

Wczytaj więcej

Dodaj komentarz

Sprawdź także

Skuteczne CV – Jak przygotować dobre CV?

Sprawdź czy Ty także popełniasz te popularne błędy tworząc swoje CV – jeśli tak, moż…