Jak zarobić na Portfolio

Wiele osób tworzy swoje portfolio, mając w głowie kilka ich celów, tj. prezentacja prac czy budowanie marki. Jednym z nich jest też to, że dużo osób chce zarobić na portfolio… ale nie każdy wie jak to zrobić.

Czy można zarobić na portfolio?

No właśnie, oto jest pytanie, na które wiele osób bez dłuższego zastanowienia się odpowiada, że to niemożliwe.

Sęk w tym, że wystarczy się chwilę zastanowić i okazuje się, że można zarobić na wszystkim, że można zarobić na portfolio, na swoich wykonanych pracach.

Skoro można to jak to zrobić?

Jest na to bardzo prosty sposób, chociaż często wymaga poświęcenia czasu. Często bardzo dużo czasu, więc jeśli zaczynasz budować swoje portfolio, przygotuj się, że zanim zaczniesz zarabiać na swoich pracach, trochę wody upłynie.

Oczywiście możesz prezentować swoje prace w portfolio, możesz promować swoją stronę w internecie, dzięki temu pozyskasz klientów. W tym szaleństwie jest metoda, ale jeśli już Twoje portfolio się przepełnia, tych prac się nazbierało, możesz ułatwić sobie pozyskiwanie nowych klientów, np. przez wydanie książki – pomyśl sobie, pracodawca zatrudni chętniej kelnera, który wydał swoją książkę czy takiego, który tego nie zrobił? 😉

Wiem, brzmi strasznie, przecież nie potrafisz pisać książek… więc stwórz album. Album ze swoimi pracami.

Najprostszy układ albumu – lewa strona ze zdjęciem, prawa strona z opisem danej pracy.

Kilka przykładów:

( | Lewa strona | Prawa strona | )

Kelner:
| ZDJĘCIE Z EVENTU | Opis eventu, wykonywanych czynności |
| ZDJĘCIE HOTELU | Opis hotelu, zakres obowiązków |

Hydraulik:
| ZDJĘCIE Z MONTAŻU | Opis montażu |

Brukarz:
| ZDJĘCIE REALIZACJI | Opis realizacji |

Album w wersji drukowanej trochę kosztuje, ale koszty się zwrócą po odpowiednim wypromowaniu go – im lepsza promocja tym szybciej. Jeśli jednak na takie koszty obecnie nie jesteś w stanie sobie pozwolić, możesz wydać album w wersji elektronicznej (ebook PDF), a gdy uzbierasz odpowiednią kwotę – wyślij go do drukarni.

Alternatywą dla takiego albumu może być po prostu specjalistyczna książka dot. danego tematu – im grubsza tym lepsza, choć optymalne rozwiązanie to około 250-300 stron.


Generalnie to chyba najkrótszy mój wpis na tym blogu, ale – no cóż, przekazuję Ci konkrety, zamiast lać wodę. 🙂


To ostatni już – trzeci wpis poświęcony tematyce Portfolio.
Jeśli go ominąłeś, ominęłaś poprzednie, czym prędzej nadrób zaległości:
– Po co Ci Portfolio?
– Cechy Dobrego Portfolio

Wczytaj więcej
Wczytaj więcej wpisów autora Wierzchu
Wczytaj więcej w Biznes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź także

Kalendarz marketingowy na 2018 rok

Czy działania marketingowe można zaplanować z wyprzedzeniem? Biorąc pod uwagę niektóre oka…