instagram Kiedy Dodawac Zdjecia

W dzisiejszych czasach Facebook i Instagram to dominujące portale, aplikacje jeśli chodzi o Social Media – czy wiesz w jakich porach najlepiej dodawać zdjęcia w tym drugim? 🙂

Powiem Ci od razu, że nie ma jednej, unikalnej recepty na to, ponieważ wszystko w dużej mierze zależy od Twojej grupy odbiorców. Co za tym idzie, każdy profil jest inny i postowanie o 9 rano może się sprawdzić w przypadku branży X, ale w przypadku branży Y świetną porą będzie 22 wieczorem. Jak to sprawdzić?

Konto biznesowe

Otóż pierwszym co powinniśmy zrobić to zmiana profilu prywatnego na biznesowy. Jak to zrobić?
Wchodzimy na swój profil, klikamy na 3 kropki w prawym górnym rogu i w ustawieniach przełączamy się na profil biznesowy / firmowy. Będzie wymagane podpięcie profilu pod fanpage na Facebooku, więc jeśli jakiś masz nie wybieraj żadnego – Instagram sam utworzy Ci stronę na Facebooku, którą bez problemu ukryjesz, a udostępniając zdjęcia z IG na Facebooku będą pojawiały się na Twoim prywatnym profilu, a nie na fanpage’u.

Co nam to da, że będziemy mieć konto biznesowe?
Kilka dodatkowych opcji, wśród których są m.in. statystyki!

 

Statystyki profilu

Gdy tylko przełączysz się na profil biznesowy niestety nie będziemy mieć statystyk ze starych zdjęć. Pojawią się one dopiero przy następnych, dodawanych zdjęciach. Będziemy mieć dostęp do statystyk pojedynczego zdjęcia, ale też do statystyk całego profilu. Możemy tam znaleźć informacje o tym jaka grupa wiekowa nas obserwuje, jakiej są płci, a także w jakich godzinach są najaktywniejsi na Instagramie. Nie, nie na Twoim profilu – po prostu kiedy siedzą z telefonem w ręce i przeglądają Insta.

statystyki instagram wierzchu
Statystyki Instagram.com/wierzchu

Wygląda to mniej więcej tak jak na powyższym obrazku, czyli przykładowo moi obserwujący siedzą najczęściej na Instagramie w godzinach wieczornych.

 


Kiedy postować zatem?

Jeśli chcemy zbudować zasięgi i zdobyć lajki pod zdjęciem to idąc tropem powyższego obrazka ja powinienem publikować zdjęcia w godzinach 18, 21, 12 w nocy, ponieważ moi obserwujący są wtedy na Instagramie, dużo osób zobaczy to zdjęcie, dadzą lajka albo kilka, zdjęcie wyskoczy wyżej na tablicy innych obserwujących i nieobserwujących, popularność zdjęcia będzie rosła i im więcej lajków tym więcej osób to zdjęcie zobaczy, tym częściej pojawi się w zakładce z szukajką.

A co postować? No cóż, na Instagramie świetnie sprawdzają się selfie lub zdjęcia ludzi po prostu, zdjęcia zwierzaków, a na dalszym planie są zdjęcia krajobrazowe, architektura, czyli jakieś ładne widoczki. 😉

 

A co z hashtagami?

Warto je dodawać. Czy to w poście czy w pierwszym komentarzu to już od Was zależy, bo nie zauważyłem różnicy w zasięgach – to bardziej kwestia estetyczna, ponieważ pod zdjęciem masz jakiś opis, treść, a hashtagi w komentarzu. Jakich używać? Najlepiej najpopularniejszych, ale warto też mieć jakieś swoje unikalne, promujące nas, naszą markę i przykładowo jeśli wrzucamy 3 rodzaje zdjęć – jakieś widoczki, zdjęcia z konferencji i np. od czasu do czasu jakąś prywatą zajedziemy to na każdy z tych rodzajów zdjęć warto mieć osobny hashtag promujący Waszą markę, np. #educationAllDayAllNight czy #phoneOgraphy – tu liczy się Twoja inwencja twórcza. 😉

Skąd masz wiedzieć jakie są najpopularniejsze hashtagi na Instagramie?
Wystarczy, że wpiszesz w Google hasło „popular hashtags instagram” i wyskoczy Ci pierdyliard wyników z podobnymi stronami gdzie jakieś znajdziesz. 😉 Ewentualnie możesz skorzystać z aplikacji na smartfona – ja od niedawna testuję Leetags i też fajnie się sprawdza. 🙂

 


 

Mam nadzieję, że trochę Wam ten post rozjaśnił kwestię tego czemu pod danym zdjęciem macie 10 polubień, a pod innym 500+ 😉

Macie jakieś uwagi dodatkowe, coś wydaje Wam się niejasne? Dajcie znać w komentarzu! 🙂

To co robi teraz jest lepsze od tego co robił pół roku temu, ale co będzie robił za pół roku będzie jeszcze lepsze niż to, co robi teraz – w każdej dziedzinie, którą się zajmuje, ponieważ jak twierdzi, jak się nie rozwija to się zwija. Uważa, że na wszystkim jesteśmy w stanie zarabiać, cokolwiek przychodzi nam do głowy, cokolwiek lubimy robić, jesteśmy w stanie mieć z tego zysk.

Artysta, autor bloga, projektant, grafik komputerowy, barista. Na codzień mieszka we Wrocławiu, prowadzi bloga BrainDesign, robi to co lubi i ma z tego frajdę. Fan pozytywnego myślenia, standupu, rozwoju osobistego oraz dobrej kawy. W wolnych chwilach łapie chwile na zdjęciach, czyta ciekawe książki, bawi się w Social Mediach, a także przegląda YouTube’a podziwiając występy sztuki Flair czy inspirujące wystąpienia z TED/TEDx’owych konferencji.

Wczytaj więcej

5 komentarzy

  1. Maria Puchała

    Sierpień 19, 2018 at 11:35 am

    Mój przyjaciel zbiera pod zdjęciami nieprawdopodobną liczbę polubień, tylko dlatego, że przed dodaniem zdjęcia sprawdza najpopularniejsze hasztagi. Nie ma kota biznesowego (jedynie prywatne), a wprawia w zdumienie połowę naszych znajomych 😉 Podrzucę im ten artykuł, żeby już wiedzieli „jak się to robi” 😉

    Odpowiedz

    • Paweł Wierzchowski

      Sierpień 19, 2018 at 12:03 pm

      Hashtagi to jedno, też są ważne jeśli się chce dużo polubień, ale dużo też robi odpowiednia pora publikacji. 🙂 Z perspektywy obserwujących osób nieszczególnie widać czy ktoś ma konto biznesowe czy nie, ale jeśli jak twierdzisz – Twój przyjaciel go nie ma to albo publikuje zdjęcia o w miarę równych porach, np. codziennie około 15:00 i odbiorcy już się przyzwyczaili żeby zaglądać na IG o tej porze, bo wtedy On coś dodaje albo sam testował różne pory i po zauważeniu, że około godziny X ma najwięcej ‚lajków’ zaczął w tych godzinach publikować. 🙂
      Oczywiście są też inne czynniki – może dodaje za każdym razem zdjęcia ‚siebie’ (selfie), to też zwiększa popularność. Może wyrobił sobie profil, że dodaje same zdjęcia krajobrazów, bo jest fotografem i obserwujący dlatego Go obserwują i lajkują – bo ma spójny profil i nie dodaje wszystkiego po trochu tylko 1 styl, 1 temat.
      A kto wie, może po założeniu konta odwiedził Allegro i kupił azjatyckie lajki i obserwujących – tak też się da. 😉

      Mam znajomych, którzy dodają tylko zdjęcia związane ze zdrowym jedzeniem, albo z siłowni, albo fotografowie dodający krajobrazy i 95% zdjęć jest powiązanych z tym tematem przez co obserwujących i lajków mają sporo. Ja jednak publikuję kilka tematów na jednym profilu, jednak moim celem na IG nie są wysokie statystyki – po prostu pokazuję tam kawałek swojego życia. 🙂

      Odpowiedz

  2. Patrycja Czubak

    Sierpień 20, 2018 at 12:27 pm

    Muszę sprawdzić te godziny moich obserwujących. Dzięki!

    Odpowiedz

  3. Guess What/ Klaudia

    Sierpień 20, 2018 at 3:26 pm

    Wszystko zależy od tego jakich masz obserwatorów, tak jak napisałeś, ale trzeba też brać inne czynniki pod uwagę – weekendy, święta w środku tygodnia, czy załamanie pogody itp. Planowanie dodawania postów to raz, a zasięgi jakie osiągną to też już inna bajka 🙂

    Odpowiedz

    • Paweł Wierzchowski

      Sierpień 20, 2018 at 8:23 pm

      O to to, o ile weekendy może nie do końca są nieprzewidywalne, bo statystyki na weekendy są dostępne, ale święta czy różne warunki od nas niezależne mogą te zasięgi zmienić. 🙂

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Sprawdź także

10 Nagłówków, które przyciągają uwagę Cz.3

Czy masz wrażenie, że Twoje teksty nie są czytane przez taką ilość osób jak byś chciał? Po…