9-slow-marketing

Są takie słowa, które błyskawicznie przyciągają naszą uwagę.

Nie ważne w jakim kontekście, czy jest to obszar naszych zainteresowań czy ani trochę, jest kilka marketingowych słówek, które przyciągają naszą uwagę niczym magnes. Nieświadomie wykorzystujemy te słowa na co dzień rozmawiając ze znajomymi czy pisząc maile. Poznaj zatem 9 takich najmocniejszych, najbardziej przyciągających słów. Nie przedłużając, lecimy z tematem:


Ty

Ty, Tobie, dla Ciebie! Pewnie nie raz widziałeś, widziałaś hasła, które zawierały przekaz ze słowem Ty. Nawet proste „Hej Ty” wywołane w tłumie sprawia, że odwraca się kilka osób. Inna sprawa, że w marketingu wszystko jest skierowane do konsumenta, czyli do Ciebie.


Darmowe

To co darmowe zawsze przyciąga uwagę. Nieważne czy to darmowe minuty, darmowy internet, darmowa jazda próbna, pierwszy miesiąc za darmo. Lubimy gdy ktoś coś nam daje. Przy okazji my dajemy temu komuś kontakt do siebie i później mamy dziesiątki telefonów z zaproszeniami na prezentacje garnków czy pościeli. 😉


Ponieważ…

Tu jako przykład posłużę się eksperymentem socjalnym, o którym kiedyś słyszałem. Dziewczyna stała w kolejce w punkcie ksero. Zapytała czy ktoś Jej ustąpi miejsca – nie ustąpił prawie nikt. Zapytała czy ktoś Jej ustąpi miejsca ponieważ się spieszy – miejsca ustąpiła około połowa osób. Zapytała czy ktoś Jej ustąpi miejsca ponieważ się spieszy, a zaraz odjeżdża Jej ostatni autobus – miejsca ustąpili prawie wszyscy.
Konkluzja jest prosta – podaj powód dlaczego ktoś ma coś kupić, a prędzej przyciągniesz odbiorcę jako marketer.


Wolne od ryzyka

Kupujesz coś znacznie chętniej gdy widzisz gwarancję satysfakcji lub zwrot pieniędzy, prawda? Przecież nic nie ryzykujesz. Hasła tego typu wywołują w odbiorcy poczucie bezpieczeństwa, a co za tym idzie – chętniejszy zakup.


Sekret

Nie, nie mam tu na myśli książki Rhondy Byrne, chociaż jest tutaj też dobrym przykładem – nazywając książkę „Sekret” też w pewnym stopniu zwiększyła Jej sprzedaż. Jeśli widzisz w nagłówku „Sekretny sposób” to od razu chętniej po to sięgniesz. Po prostu chcemy wiedzieć więcej, być o krok przed innymi, znać sekretne sztuczki, o których wiedzą nieliczni.


Natychmiastowo

Szybka akcja, kupujesz książkę i masz ją od razu. Czekasz na kuriera aż Ci ją przywiezie, ale do tego czasu możesz czytać ją w wersji elektronicznej nawet na telefonie. Natychmiastowe efekty po zastosowaniu naszego kremu, natychmiastowo więcej tkanki mięśniowej…


Ograniczone czasowo

Ooo tak, to jest to co kusi. Osobiście bardzo często się na to nacinam i kupuję bilety na konferencje jako Early Bird. Fakt, płacę mniej, ale złap się tak kilka razy w miesiącu i się okazuje, że jednak musisz wyciągnąć trochę z konta oszczędnościowego. 😀 Oferty ograniczone czasowo przyciągają i kuszą – niższa cena tylko do jutra, koniec sprzedaży już za 12 godzin…


Łatwe

Nikt nie lubi skomplikowanych transakcji, kupować skomplikowanych rzeczy. Kiedy jest coś łatwe, proste, wytłumaczone krótko i konkretnie bardziej nas do tego Ciągnie niż do obszernych opracowań. Najprostszy przykład: Business Model Canvas – wolisz model biznesowy na jednej kartce czy biznesplan w postaci grubej książki? 😉


Nie przegap

Obawa przed utratą działa podobnie jak ograniczenie czasowe i często jest łączone aby podbić emocje. Dziś ostatni dzień promocji, nie przegap i kup taniej!


To chyba najpopularniejsze z tego typu zwrotów. Z którymi z nich spotykacie się najczęściej, a na które najczęściej się łapiecie? 🙂

Wczytaj więcej

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Sprawdź także

Influencer Live Poznań 2019 – Relacja z eventu

Prelekcje, warsztaty, setki uczestników, dziesiątki prelegentów, a to wszystko w 2 dniR…